Το μαρούλι στη διατροφή σας

Το μαρούλι στη διατροφή σας

MarouliaΕίναι ο μήνας όπου το μαρούλι βρίσκεται στα καλύτερα του, το βρίσκουμε φρέσκο σε όλους τους πάγκους, έτοιμο να μας δώσει πολύχρωμες, ενυδατικές και «diet-friendly» σαλάτες.

Είναι φυλλώδες και πολύ πλούσιο σε νερό το μαρούλι (95% περίπου), κάτι που το μετατρέπει σε ιδιαίτερα ολιγοθερμιδικό τρόφιμο.

Είναι πλούσιο σε βιταμίνες A, C, E γι’ αυτό έχει και καρδιοπροστατευτική δράση, λειτουργώντας αντιοξειδωτικά.
Περιέχει ζεαξανθίνη (καροτενοειδές), λουτεϊνη ουσίες με αντικαρκινική δράση.

Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β1 (θειαμίνη), ουσία σημαντική για την ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Δύο κούπες μαρούλι περιέχουν περίπου 2,5γρ φυτικών ινών (10% περίπου της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας).
Είπαμε ότι το Μάρτη είναι στα καλύτερα του, όμως γενικά στην Ελλάδα το βρίσκουμε σχετικά εύκολα στους πάγκους το Χειμώνα και τους 2 πρώτους μήνες της Άνοιξης.

Το μαρούλι τρώγεται ωμό, σκέτο, σε σαλάτες με διάφορα άλλα λαχανικά. Επίσης, μπορεί να μαγειρευτεί με κρέας (πχ φρικασέ), δίνοντας ιδιαίτερα εύγευστα αποτελέσματα.

Καλό είναι το μαρούλι να μην κόβεται σε μικρά κομμάτια, καθώς οξειδώνεται πολύ γρήγορα. Για τον ίδιο λόγο το προτιμάμε φρεσκοκομμένο.

ΣΥΣΤΑΣΗ ΜΑΡΟΥΛΙΟΥ/ 100ΓΡ:
ΘΕΡΜΙΔΕΣ:14 KCAL
ΚΑΡΟΤΙΝΗ (ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΒΙΤ. Α):335 ΜΙΚΡΟΓΡ
ΑΣΒΕΣΤΙΟ: 28MG
ΜΑΓΝΗΣΙΟ: 6MG
BITAMINH Ε: 0.57MG
ΒΙΤΑΜΙΝΗ C: 5MG
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β1: 0,12MG

Πηγή: iatronet.gr

Previous ΕΦΕΤ - Τι πρέπει να προσέχουμε όταν τρώμε έξω
Next Φραγμό στα ξενικά είδη επιχειρεί να βάλει η ΕΕ

Σχετικά με τον συντάκτη

Μπορεί να σας αρέσουν

Συμβουλές για ερασιτέχνες 0 Σχόλια

Πώς να καθαρίσετε το σπίτι σας γρήγορα και εύκολα

Η καθαριότητα του σπιτιού είναι μια πονεμένη ιστορία για κάθε νοικοκυρά, μιας και απαιτεί χρόνο και κόπο. Υπάρχουν όμως μερικά κόλπα τα οποία μας κάνουν τη ζωή πολύ πιο εύκολη…

Συμβουλές για ερασιτέχνες 0 Σχόλια

Τι σπέρνουμε/φυτεύουμε τον Οκτώβριο

Σπορά Σπανάκι Σινάπια Ρόκα Πράσα Ραδίκια Ραπανάκια Παντζάρια Μπρόκολo Μαρούλια Καρότα Ζοχούς Αντίδια Φυτεύουμε Κρεμμύδια Σκόρδα Μπιζέλια Κουκιά Μεταφύτευση Μπρόκολα Κουνουπίδια Μαρούλια Αγκινάρες Πηγή:fugazigr

Συμβουλές για ερασιτέχνες 0 Σχόλια

Πιο θρεπτικά φρούτα και λαχανικά «της εποχής»

Για τους περισσότερους ανθρώπους, το φαγητό είναι κατ’ αρχήν εμφάνιση και μυρωδιά – η γεύση έρχεται αργότερα. Η απόφαση για το αν μας αρέσει ένα πιάτο, καθορίζεται από αρκετούς παράγοντες,

0 Σχόλια

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply