Επιστροφή στα εγχώρια προϊόντα

Της Λινας Γιανναρου

Εξι στα δέκα προϊόντα που καταναλώνουν οι Ελληνες προέρχονται από το εξωτερικό. Το 70% των προϊόντων στον κλάδο της υπόδησης είναι εισαγόμενο, ενώ 8 στα 10 ρούχα που φοράμε είναι εισαγωγής, κυρίως από τρίτες χώρες (κοστίζουν συνολικά περίπου 1 δισ. ευρώ). Τις ίδιες επιδόσεις έχουμε και σε ό,τι αφορά τη διατροφή. Μόνο το ποσό που δαπανά ετησίως η χώρα μας για εισαγωγές αγροτικών προϊόντων ανέρχεται στα 6,5 δισ. ευρώ. Ακόμα και στον κλάδο των ποιοτικών προϊόντων, όπως είναι τα βιολογικά, μόνο το 35% της εγχώριας κατανάλωσης προέρχεται από «δική μας» παραγωγήu0387 το υπόλοιπο 65% είναι και αυτό εισαγόμενο.

Εύγλωττοι είναι οι αριθμοί και όταν αναλύονται κατά χώρα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, κάθε χρόνο πληρώνουμε περί τα 170 εκατ. ευρώ στην Αγγλία για αγορά ουίσκι, 30 εκατ. ευρώ στη Γαλλία για κρασί και σαμπάνιες, 80 εκατ. ευρώ στη Γερμανία για εισαγωγή τσιγάρων και πούρων (μόνο το 2009, η αξία των γερμανικών προϊόντων που αγόρασαν οι Ελληνες άγγιξε τα 6,1 δισ. ευρώ). Εκτιμάται ότι εάν κάθε ελληνική οικογένεια στρέψει ετησίως όχι περισσότερα από 500 ευρώ σε ελληνικά προϊόντα, στην αγορά θα κυκλοφορήσουν 4,5 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, ένα από τα πάγια «παράπονα» των οργανώσεων καταναλωτών στη χώρα μας ήταν ότι ο ρόλος του ενεργού καταναλωτή, του συνειδητοποιημένου αγοραστή, δεν έμοιαζε να ταιριάζει στον Ελληνα. Ιδίως στο ζήτημα της «εθνικής καταναλωτικής συνείδησης», εάν εξαιρέσουμε την περίοδο του αλήστου μνήμης «Λαλάκη» της διαφήμισης με σύνθημα «Ο Επιμένων Ελλη-νικά», οι Ελληνες καταναλωτές κατά κανόνα υπακούουν στο «ρούχο από όπου αλλού παρά από τον τόπο σου κι ας είναι και μπαλωμένο». Ομως κάτι φαίνεται να αλλάζει. Διαφημίσεις στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση αρχίζουν να προβάλλουν την «ελληνικότητα» των προϊόντων ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εκτός από τις επιχειρήσεις που «παραδοσιακά» υπερτόνιζαν τον ελληνικό τους χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα οι εταιρείες γαλακτοκομικών, σε ανάλογες καμπάνιες έχουν προχωρήσει το τελευταίο διάστημα από αλυσίδες σούπερ μάρκετ και εταιρείες αναψυκτικών μέχρι καταστήματα παιχνιδιών, επιχειρήσεις ξυριστικών προϊόντων και βιομηχανίες αλουμινίου!

Οπως και στα σπίτια μας προσαρμοστήκαμε στα νέα οικονομικά δεδομένα, οι Ελληνες αρχίζουμε να συνειδητοποιούμε ότι και για τη χώρα η έξοδος από την κρίση μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν αρχίσουμε πράγματι να καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε. Ελληνες της Διασποράς, αλλά και ομάδες καταναλωτών «εντός», ξεκινούν εκστρατείες στροφής στα ελληνικά προϊόντα. Τα ξενοδοχεία «προτείνουν» (επιτέλους) στους ξένους επισκέπτες τους ελληνικό πρωινό, με πρώτες ύλες και συνταγές από την εκάστοτε περιοχή.

Οι προσπάθειες μοιάζει ήδη να αποδίδουν. Το πρώτο επτάμηνο του 2011, η αύξηση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων απέφεραν πάνω από 12 δισ. ευρώ (ποσοστό υψηλότερο από το 10% του ΑΕΠ!), ενώ η τάση «ψωνίζω ελληνικά» αρχίζει να αποτυπώνεται και σε έρευνες. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι Ελληνες καταναλωτές σε ποσοστό 57% ψωνίζουν και με βάση την προέλευση των προϊόντων, μετά φυσικά την ποιότητα και την τιμή.

Πηγή:ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Previous Χρήσιμες οδηγίες για την καλλιέργεια επιτραπέζιας - βρώσιμης ελιάς
Next Σε «εμβρυακό» στάδιο η καλλιέργεια αρωματικών φυτών

About author

You might also like

Διατροφή 0 Comments

Τα καλύτερα λαχανικά και φρούτα αποτοξίνωσης

Μερικά φρούτα και λαχανικά βοηθούν στην καταπολέμηση τοξινών στον οργανισμό πιο αποτελεσματικά από άλλα. “Ένα φρούτο την ημέρα, το γιατρό τον κάνει πέρα”… Παρακάτω είναι μερικά φρούτα και λαχανικά με

Διατροφή 0 Comments

Φρούτα και Λαχανικά για την υγεία σας (sos φτιαξιμο)

Αναλογα με το χρωμα τους Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι υγεια και ότι πρέπει να τρωμε όσα μπορουμε. Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, θερμίδες

Διατροφή 0 Comments

ΕΦΕΤ – Τι πρέπει να προσέχουμε όταν τρώμε έξω

Για να δείτε τι πρέπει να προσέχετε όταν τρώτε έξω, πατήστε στο παρακάτω link

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply