Το μαρούλι στη διατροφή σας

Το μαρούλι στη διατροφή σας

MarouliaΕίναι ο μήνας όπου το μαρούλι βρίσκεται στα καλύτερα του, το βρίσκουμε φρέσκο σε όλους τους πάγκους, έτοιμο να μας δώσει πολύχρωμες, ενυδατικές και «diet-friendly» σαλάτες.

Είναι φυλλώδες και πολύ πλούσιο σε νερό το μαρούλι (95% περίπου), κάτι που το μετατρέπει σε ιδιαίτερα ολιγοθερμιδικό τρόφιμο.

Είναι πλούσιο σε βιταμίνες A, C, E γι’ αυτό έχει και καρδιοπροστατευτική δράση, λειτουργώντας αντιοξειδωτικά.
Περιέχει ζεαξανθίνη (καροτενοειδές), λουτεϊνη ουσίες με αντικαρκινική δράση.

Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β1 (θειαμίνη), ουσία σημαντική για την ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Δύο κούπες μαρούλι περιέχουν περίπου 2,5γρ φυτικών ινών (10% περίπου της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας).
Είπαμε ότι το Μάρτη είναι στα καλύτερα του, όμως γενικά στην Ελλάδα το βρίσκουμε σχετικά εύκολα στους πάγκους το Χειμώνα και τους 2 πρώτους μήνες της Άνοιξης.

Το μαρούλι τρώγεται ωμό, σκέτο, σε σαλάτες με διάφορα άλλα λαχανικά. Επίσης, μπορεί να μαγειρευτεί με κρέας (πχ φρικασέ), δίνοντας ιδιαίτερα εύγευστα αποτελέσματα.

Καλό είναι το μαρούλι να μην κόβεται σε μικρά κομμάτια, καθώς οξειδώνεται πολύ γρήγορα. Για τον ίδιο λόγο το προτιμάμε φρεσκοκομμένο.

ΣΥΣΤΑΣΗ ΜΑΡΟΥΛΙΟΥ/ 100ΓΡ:
ΘΕΡΜΙΔΕΣ:14 KCAL
ΚΑΡΟΤΙΝΗ (ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΒΙΤ. Α):335 ΜΙΚΡΟΓΡ
ΑΣΒΕΣΤΙΟ: 28MG
ΜΑΓΝΗΣΙΟ: 6MG
BITAMINH Ε: 0.57MG
ΒΙΤΑΜΙΝΗ C: 5MG
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β1: 0,12MG

Πηγή: iatronet.gr

Previous ΕΦΕΤ - Τι πρέπει να προσέχουμε όταν τρώμε έξω
Next Φραγμό στα ξενικά είδη επιχειρεί να βάλει η ΕΕ

About author

You might also like

Συμβουλές για ερασιτέχνες 0 Comments

Επικίνδυνα αποσμητικά;

Έλαβα πρόσφατα ένα email που ενοχοποιεί τα αποσμητικά για τους όγκους στο στήθος. Δεν ξέρω τι να πιστέψω, αλλά όσο κι αν προσπαθώ, δεν μπορώ να μην παραδεχτώ ότι οι

Συμβουλές για ερασιτέχνες 0 Comments

Δωρεάν εγχειρίδιο καλλιέργειας κηπευτικών ειδών για μικροκαλλιεργητές

Στο εγχειρίδιο αυτό (του Κέντρου Γεωργικής Έρευνας Βορείου Ελλάδας) το οποίο απευθύνεται κυρίως σε ερασιτέχνες καλλιεργητές, παρατίθενται για κάθε λαχανικό ξεχωριστά, πληροφορίες για την εποχή, τον τρόπο σποράς,  μεταφύτευσης, τη

Συμβουλές για ερασιτέχνες 0 Comments

Σερφάρετε οικολογικά

Δείτε τι μπορείτε να κάνετε ώστε να εξοικονομήσετε ενέργεια και να σερφάρετε ακόμη πιο… πράσινα…

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply