Το μαρούλι στη διατροφή σας

Το μαρούλι στη διατροφή σας

MarouliaΕίναι ο μήνας όπου το μαρούλι βρίσκεται στα καλύτερα του, το βρίσκουμε φρέσκο σε όλους τους πάγκους, έτοιμο να μας δώσει πολύχρωμες, ενυδατικές και «diet-friendly» σαλάτες.

Είναι φυλλώδες και πολύ πλούσιο σε νερό το μαρούλι (95% περίπου), κάτι που το μετατρέπει σε ιδιαίτερα ολιγοθερμιδικό τρόφιμο.

Είναι πλούσιο σε βιταμίνες A, C, E γι’ αυτό έχει και καρδιοπροστατευτική δράση, λειτουργώντας αντιοξειδωτικά.
Περιέχει ζεαξανθίνη (καροτενοειδές), λουτεϊνη ουσίες με αντικαρκινική δράση.

Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β1 (θειαμίνη), ουσία σημαντική για την ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Δύο κούπες μαρούλι περιέχουν περίπου 2,5γρ φυτικών ινών (10% περίπου της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας).
Είπαμε ότι το Μάρτη είναι στα καλύτερα του, όμως γενικά στην Ελλάδα το βρίσκουμε σχετικά εύκολα στους πάγκους το Χειμώνα και τους 2 πρώτους μήνες της Άνοιξης.

Το μαρούλι τρώγεται ωμό, σκέτο, σε σαλάτες με διάφορα άλλα λαχανικά. Επίσης, μπορεί να μαγειρευτεί με κρέας (πχ φρικασέ), δίνοντας ιδιαίτερα εύγευστα αποτελέσματα.

Καλό είναι το μαρούλι να μην κόβεται σε μικρά κομμάτια, καθώς οξειδώνεται πολύ γρήγορα. Για τον ίδιο λόγο το προτιμάμε φρεσκοκομμένο.

ΣΥΣΤΑΣΗ ΜΑΡΟΥΛΙΟΥ/ 100ΓΡ:
ΘΕΡΜΙΔΕΣ:14 KCAL
ΚΑΡΟΤΙΝΗ (ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΒΙΤ. Α):335 ΜΙΚΡΟΓΡ
ΑΣΒΕΣΤΙΟ: 28MG
ΜΑΓΝΗΣΙΟ: 6MG
BITAMINH Ε: 0.57MG
ΒΙΤΑΜΙΝΗ C: 5MG
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β1: 0,12MG

Πηγή: iatronet.gr

Previous ΕΦΕΤ - Τι πρέπει να προσέχουμε όταν τρώμε έξω
Next Φραγμό στα ξενικά είδη επιχειρεί να βάλει η ΕΕ

About author

You might also like

Συμβουλές για ερασιτέχνες 0 Comments

Παρασκευή σαπουνιών

Το σαπούνι που μπορεί να παρασκευαστεί δεν είναι συνηθισμένο σαπούνι. Εντούτοις καλύπτει μια μεγάλη έκταση από οικιακές και βιομηχανικές εφαρμογές ενώ παραμένει απαλό στο δέρμα αλλά σκληρό στις ακαθαρσίες. Το σαπούνι

Συμβουλές για ερασιτέχνες 0 Comments

Τι φυτεύουμε τώρα – Νοέμβριος

Το Νοέμβριο λοιπόν σπέρνουμε αρακά, μαρούλια, πράσινες σαλάτες, ρόκα λάχανα, παντζάρια, αντίδια, σπανάκι, ρεβίθια, φακές, ραπανάκια, κρεμμύδια, μπρόκολα, κουνουπίδια, φράουλες, άνηθο, μαϊντανό, κουκιά, αγκινάρες και σιτάρι για τους μερακλήδες με

Συμβουλές για ερασιτέχνες 0 Comments

Το νερό και η εξοικονόμηση του στους εξωτερικούς χώρους της κατοικίας

Εξοικονόμηση νερού σε μεγάλο βαθμό μπορεί να επιτευχθεί κατά το σχεδιασμό των κήπων και του περιβάλλοντος χώρου. Οι εξωτερικοί χώροι πρέπει να σχεδιάζονται και να διαμορφώνονται έτσι ώστε: 1. Να

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply